Wiadomość została wysłana.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.
Komplet dokumentów i historia pojazdu.
Pełna dokumentacja auta to podstawa, która może nam wiele powiedzieć o jego historii. Niezbędny jest dowód rejestracyjny i karta pojazdu Zwróć dokładną uwagę na książkę serwisową, ponieważ to element, który jest szczególnie narażony na fałszowanie. Przyjrzyj się detalom, które mają znaczenie. Czy książka nie została wypełniona w całości tym samym charakterem pisma? Czy dołączone są oryginały zaświadczeń serwisowych z kolorowymi pieczątkami? Te elementy powinny wzbudzić Twoją czujność.
Aby dokładnie poznać historię auta, możesz skorzystać również z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Numer rejestracyjny, VIN i data pierwszej rejestracji pozwolą Ci uzyskać dane o ostatnim zarejestrowanym stanie licznika, poprzednich właścicielach czy ewentualnych kradzieżach, jeśli takie były. W przypadku importowanych aut możesz wykupić raport VIN. Za kilkadziesiąt złotych poznasz historię auta i dowiesz się, czy sprzedawca nie zataił przed tobą przebiegu, wypadku czy zalania auta.
Techniczna kontrola auta.
Jeśli dokumentacja pojazdu nie wzbudziła Twoich podejrzeń, czas na oględziny techniczne auta. Warto się do nich przygotować i sprawdzić kilka istotnych elementów. Jeśli auto nie ma za sobą wypadków i kolizji, jego elementy karoserii powinny być dokładnie spasowane. Zauważysz to zwłaszcza między pokrywą silnika i przednimi błotnikami oraz klapą bagażnika i tylnymi błotnikami. Twoją czujność powinny też wzbudzić nieudolne ślady napraw, malowania czy szpachlowania. W kolejnym etapie powinieneś ocenić stan karoserii i lakieru. Grubość warstwy lakieru, przekraczająca normy, może świadczyć o naprawach i próbach zatuszowania pojawiającej się korozji. Ocenisz ją za pomocą specjalnego miernika. Występowanie korozji na podwoziu i podciągach może świadczyć o tym, że auto nie jest już zdatne do użytkowania.
A co z silnikiem- sercem samochodu? Nie daj się zwieść jego przesadnej czystości. Być może ktoś próbował zatuszować wcześniejsze wycieki. Zawsze poproś o uruchomienie auta i przyjrzyj się kolorowi spalin. Jeśli ich barwa odbiega od normy i wzbudza Twój niepokój, jest to sygnał, że silnik nie jest w pełni sprawny.
Wyposażenie samochodu i jego elementy, również nie mogą umknąć Twojej uwadze. Awaria niektórych z nich jak klimatyzacja czy LEDowe reflektory może pociągnąć za sobą spore koszty w przypadku naprawy, czy wymiany.
Ostatnim, ale nie mniej ważnym etapem Twojej kontroli powinna być jazda testowa. Bądź wyczulony na wszelkie niepokojące dźwięki dochodzące z dolnej części auta. Mogą być oznaką zużycia różnych elementów. Podczas jazdy sprawdź też układ jezdny, wykonując kilka pełnych skrętów kierownicą. Czy ruch możesz wykonać płynnie, czy nie towarzyszy mu stukanie, które może oznaczać zużytą maglownicę? Zwróć też uwagę na zmianę biegów. Niepokojące może być szarpanie i nietypowe odgłosy.
Zakup pojazdu używanego bez stresu.
Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie sprawdzać tak wiele elementów przed zakupem samochodu używanego, mamy na to sposób. W Bravoauto nasi eksperci zrobili to za Ciebie. Dajemy Ci dostęp do około 500 modeli aut używanych różnych marek. Każde z nich przeszło szczegółową kontrolę stanu technicznego, aby otrzymać certyfikat i 24-miesięczną gwarancję. Dzięki temu proces zakupu nie będzie wiązał się z niepotrzebnym stresem i niewiadomą. Jeśli zmienisz zdanie, auto możesz zwrócić w ciągu 14 dni. W Bravoauto zajmujemy się również finansowaniem zakupu i pomagamy znaleźć najlepsze rozwiązanie dla Ciebie. Te wszystkie korzyści odróżniają nas od przypadkowych sprzedawców aut używanych i sprawiają, że grono klientów, którzy nam zaufali stale się poszerza.
Data publikacji 04/2023